söndag 14 december 2008

Lussebaket...















Ja, då var det dax för det årliga lussebullsbaket.
Barnbarnens föräldrar var förvarnade, torsdag kväll skulle det bli av.
Lille M 2,5 år var här hos oss någon dag innan ihop med sin pappa, jag frågade då om han ville komma och baka ihop med de andra barnen, svaret blev: "Faffa vara med! Det hör till saken att den lille gossen är mycket kär i sin "faffa". Han fick vara med!!

Bullbak blev det och med vilken frenesi de går in för det. C som är en mycket noggran herre ritade tom ett streck på bakplåtspappret så att det inte skulle råda någon tvivel om vilka bullar som var hans.

Trevligt hade vi som vanligt, jättefina bullar blev det och de både diskade, torkade och även skrubbade bordet efter sig.
Men när barnen stolt gått iväg med sina bullpåsar, så var mormor allt lite trött!!
Julen den närmar sig med stormfart och så sent har jag väl aldrig "julgullat" hemma. Fick upp gardinerna i köket idag och fixat lite, men det är ingen större fart på mig.

Känner att det skall bli riktigt skönt med lite ledigt i jul. Har inte köpt mer än en julklapp än, men det brukar fixa sig. Var ute i går och kikade efter klappar, det slutade med att jag hade köpt mig en jättefin bok om julens önskesånger av Gunnlis Österberg. Det var en helt nyutkommen bok med gamla traditionella julsånger, men också nyare, såsom: Jag såg tomten kyssa Mamma, Last Christmas osv.
Härlig bok att njuta av..

Intill ser ni A:s fina luciakrans från i fjol.

Nej nu får det bli Wallander och en stickning känner jag...













Kram från Torprosen

Inga kommentarer: