söndag 11 april 2010

Humlorna surrar att nu är det VÅR.......

Undrar om det är något gott käk där nere?

Besvärligt att kravla omkring så här för att få lite mat!!

MMMM vad gott!!

Hej! Finns det något för mig?

Hallå,du lovade spara lite till mig med!!

Ja, idag har vi fått känna av en härlig vårdag minsann... Humlorna har varit helt upp i hejsan idag. De går på allt i sin iver.. dyker ner i krokusarna och tittar sen upp som små gulpudrade jokrar ur blomkorgarna..
Det har varit en blandad dag..tanken var att vi skulle köra in ved...men vi var på lite galej igår så det gick inte sååå snabbt i morse.
Nåväl maken började så smått att köra , men jag fick ju nästan spader av att se mina rabatter så "stökiga" så jag var bara tvungen att rensa och röja en stund.. när det sen kom förstärkning i form av svärdotter,dotter,och barnbarn och dessutom min mamma, ja då kunde jag ju inte smyga längre utan vi körde på i ett par timmar med veden. Det är så mycket roligare när man är några stycken som hjälps åt.. min mamma agerade barnvakt. Tack till alla inblandade, nu är det inte så mycket kvar att köra in och det känns skönt!
Igår var vi som sagt var hos goda vänner och badade bastu och de modiga männen badade även i "sörpen" som den kallas. Det är en kvarndamm ute i skogen där våra kompisar har byggt en bastu intill. Det är ett helt underbart ställe och väldigt uppskattat av oss alla. Det var kanske 3-4 gr i vattnet så vi damer var lite fega och hoppade över denna gången. En helt underbar middag bjöds det på... Tack C och E för en härlig kväll.
Nu är ju detta en anständig blogg annars kunde jag visa en och annan bild på herrarna i badet...
Hmmm det kanske kommer en annan gång...
Kram på er tills vi hörs nästa gång!
Torprosen

2 kommentarer:

Randi sa...

Visst är humlesurr som ljuv musik! Vilken tur ni fick med så mycket handräckning! Bastubilderna ser vi förstås fram emot så småningom...*fniss*.
Önskar dig en riktigt skön vecka.
Kram Randi

Mamma C sa...

Vilka roliga bilder på hummlor och bin. Denna ved som ska sågas klyvas och staplas det känner jag till. Men det är toppen när det är fix och klart.
Kram Mamma C