tisdag 22 juni 2010

Lupiner........i massor....












































Vi har ett gammalt sandtag i Romelanda där jag bor, Dösebacka heter det. Om ni tycker att ni känner igen namnet så är det en berömd operasångerska som kommer härifrån och bor här ibland, hon har kvar sitt föräldrarhem. Helena Döse är hennes namn..hon bor till största delen i Tyskland tror jag, men på somrarna så brukar hon vara här. Då håller hon Master Class i Kungälv. Det är unga lovande sångare från olika delar av världen som kommer hit och sjunger upp för henne och vad jag förstår vidareutbildas de under någon vecka. Det hela avslutas med en vacker konsert..
Vackert det är vad det är i det gamla sandtaget på försommaren när alla tusentals lupiner blommar...här kommer en kavalkad av bilder därifrån. Det var ganska sent på kvällen när jag var där, så blommorna har fått en stark och intensiv färg, tycker jag...
Kände att jag inte var riktigt klar med lupinerna så kvällen efter lockade jag två av mina barnbarn att följa med ner till Dösebacka, glass är alltid bra muta. Väldigt roligt att fota barn..de gör ju inte alltid som man säger eller vill, men det är då det oftast blir bra.
Just nu har jag varit ute på en promenad med vår hund..gick förbi ett gärde med nyslaget hö..i dikeskanterna blommar klöver, smörblommor, tjärblommor, prästkragar osv....stanna tiden just nuuuuuuu..vill konservera denna underbara tid om det bara gick.
Ha nu en riktigt skön Midsommar ni som tittar in på min blogg.
Kramar i massor från Torprosen

11 kommentarer:

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Verkligen vackra blå lupiner och humlorna verkar också gillar dem förutom de söta barnen.

Maria G sa...

Alldeles underbara bilder! Lupiner är otroligt fina tycker jag!
Trevlig midsommar!

Birgitta - Macro Lovers sa...

Vilken underbar serie av bilder!
Vackert att skåda verkligen!

Ma.links sa...

Lupiner är så härliga och roliga att fota! :D Gillar verkligen bilderna där de var så blå! Och du fångade humlor också, det är inte det lättaste :D Superfina bilder.

ElinsPhoto sa...

Många foton på otroligt vackra blommor. Trevlig midsommar :)

Paradiset Kaos sa...

Jag vill också stoppa tiden nu för den går alldeles för fort.
Ha en riktigt skön midsommar själv!

Tigris Predikantan sa...

Så fina bilder! Ha en härlig midsommar med härliga barn!
:)

Rosie @ Centre of Interest sa...

wow words actually fail me - your photographs are so so beautiful and what a beautiful place to have been to with all those rich blue lupins. We don't have lupins grow like that as wildflowers in Scotland - I wish we did though!

Karin Lindström sa...

Vilka underbara lupin bilder! Så många blå det är, här ser man många lila tycker jag. Jättefina barnbarn har du också, de ser verkligen sommarlediga och söta ut;)

Hoppas ni har en skön helg!

Många kramar
Karin

Photos by Storm sa...

Vackra bilder på lupiner och vilka fina barn som är med dig. Förstår att du trivdes där med kameran/Lis

Lisas torp sa...

Vilka ljuvliga lupinbilder! Tänk, att det finns hela ängar med dessa blommor och att de verkar vara så svåra att få att trivas i en trädgård!!!

Vilket fint namn och kul med en anknytning. Jodå, Helena Döse känner jag mycket väl till!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Lisa