onsdag 30 juni 2010

Midsommar över för denna gången...


Rödfibbla som sprider sig,men är så fin.



Vet ej vad fjärilen heter..någon som vet?

Detta lömska monstret vet jag ej heller namnet på.

Underbara stjärnflocka.

Kolla in tungan.....

Den blå vallmon får besök..

Eldfluga????

Stjärnflocka med en beundrare.

Min fina Aicha buske.







Midsommarkransen...så blev den.

Min lilla A i hästhagen som hjälper mormor att plocka..



Det är inte klokt vad det går fort nu...midsommar redan ett minne och vi går med stormsteg mot semester...arbetar 1 1/2 vecka till, sedan......ledig 4 hela veckor, åh vad jag längtar.
Midsommar avlöpte bra..trots att "de" lovat kanonväder så var det både molnigt, kallt och blåsigt på kvällen. Vi trotsade kylan och satt ute i ett partytält och åt och hade så trevligt, men när både händerna och fötterna var mer än iskalla så var det jätteskönt att gå ner i våra kompisars gillestuga där de tände en varm härlig brasa..tack G och G för en härlig kväll med en massa gott att äta och dricka...
Så klart gjorde jag en midsommarkrans, det måste man...barnbarnen hjälpte till att plocka blommor i vår hästhage och DÅ var det varmt och härligt...Värdinnan för dagen fick den.
Man hinner nästan inte med nu, med alla blommor som blommar för fullt. En av mina rosor som jag är väldigt förtjust i är AICHA, en gul ros om bleknar efter ett par dagar. Tyvärr blommar den ganska kort tid, men så fin den är...
Ja, som vanligt blir det en salig blandning av blommor, bin och barn....
Nästa gång kommer jag nog att visa mer av mina rosor som just nu börjar bli riktigt fina....
Vi hörs! Torprosen
ps glöm inte titta in på Macro lovers, där finns alltid härliga bilder att njuta av.

11 kommentarer:

Birgitta - Macro Lovers sa...

Ännu en superfin serie av bilder av dig Torprosen :)
Den blå vallmon och det lilla biet blev jag extra förtjust i.

Pialotta sa...

Underbart härliga, somriga bilder du visar:) Massor av naturfoton både nära och på håll. Härligt med sommarängar .. härligt när barnbarnen hälsar på och vi hjälps åt med midsommarblommorna:) Visst går tiden fort.. alldeles för fort.. man blir lite så där skrajsen.. vill stanna kvar I Tiden i Sommaren länge:)

Maria G sa...

Helt ljuvliga och underbara bilder! Kan inte välja ut nån favorit då jag gillar dem allihop :)
Ha en bra dag!
/Maria

Josefine Bergqvist sa...

Vilka läckra bilder! Jag gillar verkligen dina härliga bilder!
Ha en skön dag!

Lotta sa...

Oj oj oj så många underbara bilder Det är sanslöst...Jag älskar dem alla...Snyggt jióbbat jag gillar det du skrev "blommor bin och barn" Härligt!!!!!
Kramizzzzzzz

Ma.links sa...

Jag är svag för insekts och blombilder... Dina är verkligen fantastiska. Snyggt fångat med perfekt skärpa!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Barn och hästar i hagen. Kan det bli mer sommar?
Vackra bilder.
Ha det gott
Birgitta

Mia stickar sa...

Som alltid underbara bilder att njuta av! Har två veckor kvar till semestern och nu börjar jag riktigt längta!

Cecilia Artista sa...

Åhh vilka härliga sommarbilder du bjuder på! Svårt att välja ut någon men det är nog den underbart blåa bergvallmon med sin säregna vackra blå färg som blir min favorit!

Rosie @ Centre of Interest sa...

What beautiful pictures once again this week - I've still not forgotten about those blue lupins from last week.

You were brave to get up so close to take a picture of that wasp - I don't mind being close to bees but still am afraid of wasps. :) Rosie

Rose Garden Malevik sa...

SOMRIGT OCH VACKERT :)
Håkan