tisdag 31 januari 2012

Fåglar igen....

För att inte trötta ut er med mina isbilder (det kommer mera) så kör jag med lite fåglar igen...det har ju ändå varit fågelräkning och allt.
Åh vad jag tycker vi har ett härligt väderläge just nu, kallt, lite snö och ibland så tittar solen fram och då blir det ju helt underbart eller hur?
Förra helgen var vi hela släkten på 1 års kalas på söndagen, det var min storebrors barnbarn som fyllde år. Väldigt trevligt sätt att träffas på. Nu för tiden blir det inte så ofta tyvärr.
Vi var också hemma hos våra kompisar som har en bastu ute i skogen, har berättat förr om den. Men det är så mysigt där. Det hade kommit snö och var så där magiskt vackert i skogen, bäcken som går nedanför bryggan till bastun var det ingen is på, men det kan inte ha varit många grader i vattnet.Killarna och min dotter var modiga, de badade 4 gånger i det kalla vattnet, vi andra tittade på och förundrades över vilka stolleprov vissa gör..En luffarspis var det enda som fastnade i kameran, det var helt enkelt för mörkt, synd , för jag skulle vilja fånga det magiska där i den stilla skogen med bäcken porlande.




Luffarspis




Fick lurat med mig maken upp till Svartedalen i söndags, ville så gärna se den fina forsen vid Håltetsjön i snöskrud. Åhh vad fint där är...men de bilderna tar vi nästa gång. på vägen dit åkte vi ner till Romesjön där A och hans kompisar isfiskade, tyvärr var jag för feg för att gå ut på isen, hade väl drattat direkt på rumpan och brutit något vitalt..Det såg jättehärligt ut och deras fiskelycka var god.








Glad 1 åring!


Gråsiska, den rosaröda (tror jag)
Ha det så gott så hörs vi snart igen!
Torprosen

8 kommentarer:

Mia stickar sa...

Blir nog aldrig less dina fågelbilder!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder du har tagit!!!! Rödhaken är min absoluta favorit. Vi träffades på midvinterfest i dec. Ha et gott Lena.

Lotta sa...

Wooooowwwwww vilka fantastisk bilder på dessa supervackra domherrar men var är honorna?
jag tycker att de är så sköna med sina dova färger som går mer åt det rosa hållet.
Du är verkligen en hejare på att fota.
Robbin är ju för söt Vi har en här men det är inte den samma som var här i höstas.Denne är så var.Minsta lilla så flyger han.
Ha det super där nere.
Kramizzzzzzz

Felix sa...

Vilken fin blogg jag hittade! Och så många domherrar ni har! Här har vi mest talgoxar.

Vinterhälsningar
Elisabet

The Secret Garden sa...

Åh vad fina fågelbilder!
Jag är ju speciellt förtjust i rödhakar. :)
Domherrar däremot....grrr...de åt upp ALLA äppelblomsknoppar så det blev inga blommor alls. En hel flock bosatte sig i det gamla äppelträdet i våras och åt rent på blomknopp. Brydde sig inte att jag stod och kastade grus för att jaga iväg dem, de satte sig bara på andra sidan trädet.

Trevlig helg!

Gela sa...

Hej, vad glad jag blev av att hitta in hit och titta på dina underbara bilder. Gissar att du fågelräknade det gjorde jag i alla fall. Vad härligt det lät med bastun i skogen. MMM Önskar dig en riktigt fin helg/Gela

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk om man, dvs jag, kunde lära mig fotografera fåglar, och allt annat också, så fint som du! Domherrarna är underbara!
Agneta kram

Viola sa...

Hvilke fantastiske bilder!! Alle sett i stort format her også! Så vakre de dompappbildene, skarpe fine farger! Ja - faktisk alle bildene er kjempeflotte!

Badstu er godt! (eller sauna som jeg sier..) Men det hørtes kaldt å bade.. men friskt og sunt skal det være, sier de..? :))