lördag 21 januari 2012

Ismagi...

Som ni vet så gillar jag att fotografera. Men har jag berättat för er hur det är när man hamnar i ett "flow" alltså blir helt och hållet uppslukad av det man håller på med, tid och rum upphör att existera. Det händer titt som tätt när jag fotar. Helst vill jag vara själv för om det är fler inblandade (min man tex) så kommer det ofelbart "är du inte klar nu, hur många ggr skall du ta kort på den där blomman" eller vad det är som fångat mitt intresse..Är man själv kan man helt och hållet gå upp i det man fotar för tillfället..Ett sådant tillstånd infann sig senast jag var i Svartedalen och vid Thorskogs Slott och fotade. Hittade en gammal såg vid en fors som rann mellan två sjöar. Helt magiskt, solen glittrade till lite här och där..där gick jag i spinn ordentligt..


Ovanför Thorskogs slott som jag skrivit många ggr om förut, där finns ett vattenfall som går till en damm/sjö strax ovanför slottet. Slottet har eget elverk som drivs av fallet. Vi har en kompis som bor där så jag har alltid med kameran när vi åker dit. Tog en tur upp till fallet sist vi var där och blev helt hänförd, det var som att hamna i en sagovärld.det var så vackert så man blev helt matt och lycklig..kameran gick varm i en halvtimme...Oj,oj vad roligt det var.. Visar bilder på dessa forsar och fall...ganska många, men, men varav hjärtat är fullt..Hoppas ni tycker som jag att naturen är helt underbar..
Ha det gott tills vi hörs igen.












Torprosen

9 kommentarer:

Maria sa...

Å så läckra bilder....förstår att du gick i spinn. Det hade jag också gjort kan jag ju säga. Håller med dig med att vara ensam. Allt blir bäst då eftersom jag också glömmer tid och rum :) Ha de gott kram Maria

ulla laiho sa...

Sådan magiska bilder får man aldrig nog av. Fotar också helst ensam för att slippa otåliga kommentarer.

Hanna sa...

Hej!
Så vackra isbilder du bjuder på här inne hos dig idag.
Kram
Hanna

Viola sa...

Å himmel!! så mange vakre bilder du har her! Veldig flott å se dem forstørret, skikkelig vakker serie dette!! *drømme meg bort* :)

Fin søndag til deg! :)

Tant Otteskrufv sa...

Gamla industrimiljöer och andra människolämningar går det nästan alltid att "försvinna in i" med kameran. Och om det sedan är vatten med så...Jag gillade dina bilder!

carinaon sa...

Jättefina bilder! Tänk vilka fantastiska formationer som bildas i naturen!
Kram Carina

Lotta sa...

Ja visst är naturen magisk.
Att det har frusit så där Jag tror inte att det finns i Munkedalsälven nu men jag kanske skulle ta en tur ner och kolla läget.
Jag älskar sådana här bilder. De är fantastiska.
Kramizzzz på dig där nere i södern hahaha!!!!Ni har också fått lite snö eller?

Mina fotostunder sa...

Oj vilken underbar fotoblogg jag ramlade in på här. Vilka fantastiska bilder, jag är helt fascinerad...och vilket magiskt ställe att få fotografera. Förstår att det blev en lång stund där innan du kunde slita dig ifrån så mycket som naturen bjuder oss ibland.
Ha det bra
Anneli

Höstanemon sa...

Hej!
Oj, oj, oj vilka fina bilder! Vi kanske skulle kunna ta oss upp till Thorskog någon gång i vår tjejgruppen och titta på den fina miljön? Har du kameran med, så lovar vi att INTE fråga när du är färdig... eller hur många kort du ska ta på samma motiv! Vi vill ju också fota...
Ha det så bra!
Höstanemon