onsdag 19 juni 2013

Midsommar och pionfrossa....













Ja, då har man varit i Pionparadiset. En trädgårdsmästare här i byn har planterat ut sina pioner som han tidigare hade inne i växthuset, jag bad snällt att få ta lite kort på dem, tror ni att jag njöt eller???
En liten sädesärla gjorde mig sällskap, så söt den var när hon/han satte sig på en pionknopp.Lupiner i mängder finns det också här i närheten, men tiden har inte riktigt räckt till förrän nu och då var det på gränsen att de var överblommade. Dikeskanterna är också ljuvliga så här års eller hur?
Det är som vanligt bara att njuta av den underbara naturen runt oss. The best in life are free heter det ju och visst stämmer det!
Ha en underbar midsommar önskar Susanne

































































6 kommentarer:

Hanna sa...

så otroligt många vackra blomsterbilder du bjuder på. De gör mig så glad.
Kram
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Så många otroligt fina bilder och en pionäng, skulle man vilja ha det, eller, helt underbart! Jag förstår om du kände dig som om du var i paradiset och med den lilla sädesärlan på pionen, det är naturen när den är som bäst!
Agneta kram

VisaLiza sa...

I vanlig ordning otroligt vackra bilder. Liza

Katta sa...

Pionparadis det var rätta namnet det! Otroligt vackert! Och den rosa Vallmon du har på bild där den är med helt underbar (de andra blommorna med förstås). Kram Katta

Höstanemon sa...

Hej!
Det ska va´en Torpros till att ta så otroligt vackra bilder! Pionhavet är helt otroligt... och den fantastiska bilden på vallmon... ja, alla bilderna är så fina!
Ha det så bra!
Hälsningar Höstanemon

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i väster.
- Vilka underbara blombilder !
Min klara favorit är nr. 62. Fint med Lupinerna i bakgrunden.
Här har det varit riktigt skitväder idag. Men man får hoppas på en förbättring på väderfronten....
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)