söndag 2 november 2008

Ledsna änglar...frostiga grodor och fåglar...













Var ledig i fredags och skulle passa på att fixa och dona en massa. Bla i trädgården.

Mina fina Änglatrumpeter som jag har skrutit så väldigt med, de stod så fint i carporten och väntade på att bli burna ner till källaren för vinterförvaring. Vad händer, jo jag är så in i norden dum så jag tror att frosten som de lovat inte skulle vara så farlig, så jag väntar till dagen därpå med att ta ner dom... Hade så mycket annat för mig...
Det var inte långt till tårarna när jag såg eländet morgonen därpå. De hängde som trasor allihop.
Har burit ner allt till källaren och försöker glömma eländet och hoppas att de ev. lever till våren.
Det är ju tur att det finns glädjeämnen också, håller på med mitt pyssel inför Julmarknaden och det är bara sååå roligt. Har köpt noter på loppis som nu förvandlas till stutar med band, änglar osv.
Hoppas att det är fler än jag som tycker de är fina.
Var nere i ladugården och hämtade ståltråd som håller på att förvandlas till hjärtan och diverse andra ting.
Det ser ut som en mindre verkstad här hemma för tillfället.
Kollade i ladugården och vi skall nog få till det med bord och saker.
Har bestämt att vi skall ha adventskaffet där efter försäljningen.
Släkten tror väl jag fått pippi.
Långbord får det bli, annorlunda men kul hoppas jag de tycker.
Det var mina tjejer som kom med förslaget. Slå två flugor i en smäll....

Det enda som var bra med frosten, förutom att det är vackert, så är det ju helt underbart att se hur den förvandlar saker och växter.


Har som ni ser på bilderna fotat loss ordentligt idag.
















Visst är det fint??
Som ni ser så har jag rätt många olika klot med grodor och fåglar som jag både fått och köpt.
De är väldigt dekorativa både sommar och vinter tycker jag.
Nej, nu väntar soffan och en stickning .
Imorgon börjar kören igen efter 14 dagars uppehåll, det skall bli kul!

Ha det så gott!

önskar Torprosen

Inga kommentarer: