lördag 6 februari 2010

Lika bra att gilla läget...


Busungar som kastar snöboll på mormor

Snöorm

Bomullsvadd i girlanger...







Talltita tror jag..

Kontraster...

Solnedgång

Farfar lär M allt om olika spår i snön

Snövilla eller synvilla..

Domherrefru luftar vingarna

Rödhake eller sötnos, välj själva..

Ännu en synvilla.. en lever en är på låtsas..

Snacka om att vilja utmärka sig..

Hur skall jag få med äpplet också?

Vackert par på rosenportalen

Mums vad mycket gott det var idag..

Gulsparv som har tagit munnen full

Oj vad högt jag är...

Bara vackert..

Isblommor...heter de så tro?

Har varit takdropp någon dag..

Isrosor på våra halvtrasiga fönster i ladugården..

Robin....

Försenade amaryllisar..










Ja, eller hur..och det är ju bedövande vackert med all snön ...

För det där med vårlängtan får man väl välja bort än så länge, när det är en halvmeter snö utanför fönstret.
Livet här det tuffar på: jobb, helg, jobb, helg...ibland undrar man om det är så här det skall vara och det är det väl....helgerna kunde vara längre..
Nu tänker ni väl, var glad att du har ett jobb och framförallt att du kan jobba...och så är det absolut... men så ibland så kommer tankarna på att det är så oändligt mycket mer man skulle vilja göra också....
Som tex att bara ta kameran och sticka iväg med den, just den där dagen när man är på väg till jobbet och det är den mest fantastiska soluppgång som någonsin skådats...
Eller ta tag i alla de där projekten som man vill göra.. som att måla....röja...fixa...greja i trädgården...pyssla med mina blommor...ja allt som egentligen är lustfyllt för mig.. jag är när allt kommer omkring säkert en riktig njutare... och jag vägrar att skämmas för det...
Njuter av allt vackert i livet... och det innefattar så klart barnen, både de vuxna och de små barnbarnen, de ger ju trots allt mening med livet.. man är previligerad som har detta, och det är jag oerhört tacksam för, tro inget annat...
Det hindrar mig dock inte att dagdrömma om en underbart vacker och lummig trädgård eller en härlig resa till Provance eller Toscana....eller ett nyrenoverat hus med härliga inredningsdetaljer.... och det bästa av allt att det här med att dagdrömma, det kan man göra när som helst och hur som helst och du mår bra under tiden... och det är gratis att drömma...

Som vanligt så visar jag en hel del kort, ni vet ju att det är mitt sätt att uttrycka mig bäst ..

Måste bara berätta.. träffade en av våra kompisars dotter i mataffären, hon är så klart vuxen vid det här laget, vi pratade lite och så säger hon..vet du om att jag är inne och läser din blogg, tycker att den är bra och att du tar så fina bilder... tror ni att hon gjorde min dag eller????
Sådant kan verkligen förgylla...tack L.
Efter jul så var jag inne i en affär där de sålde amaryllislökar för 20 kr/st. Det var inga vanliga amaryllisar utan lite ovanliga sorter...och eftersom jag inte är så måttlig av mig så köpte jag 14 st.
Fem st. har fått följa med till jobbet där de förgyller min dag där.. mamma fick med, men resten trängs i mitt köksfönster... och jag menar trängs... de blommar helt underbart just nu och flera är på gång...
Så varsågoda här kommer gott och blandat av: amaryllisar, fåglar och snöormar....

Kram
Torprosen

5 kommentarer:

fale artut sa...

Underbara bilder!! Men det är egentligen bra att VILJA MER, och att drömma om många saker, set är rent outsägligt sorgligt när LUSTEN och DRÖMMARNA inte finns! Njut av dina drömmar, och behåll dem i hjärtat! Stor kram från ullfia....

fale artut sa...

Jag igen! LJUVLIGA BILDER! Vintern är Vacker! Måste titta mera!

SpinMeAYarn sa...

Hej! Har precis hittat din blogg, men kommer säkert tillbaks för att läsa mer,
så fina bilder du har med i bloggen och kloka ord;
visst är man glad att man har jobb och barn och barnbarn (inte barnbarn än i mitt fall), men ändå finns det så mycket mer som man skulle vilja hinna med, det roliga, pysslandet hemma, åka bort på en resa, ja du, det är inte fel att vilja göra och se mer, om man inte gjort det så skulle vi fortfarande sitta kvar i grottan, eller hur?
ha det så bra i snön
liz

Snäckskalsdalen. sa...

Du måste vara fotograf, vilka bilder, vilka bilder!!!

Jag såg att du hade hälsat på i min nya blogg och då ville jag ju så klart titta in hos dig.

Jag är förstummad över bilderna. Texten har jag inte hunnit igenom ännu, men det är säkert likadant med den.

Ooohh, härligt, det skall bli ett nöje att hälsa på hos dig!

Trevlig afton
Agneta

Unknown sa...

Hej Susanne, vill gärna tala om att du skriver väldigt fint och att det alltid är lika roligt att läsa din sida. Dina foton är också fantastiska. Ett fel bara, du skriver för sällan!!!!!!!!!! Hälsningar Gunsan på Schenker,