tisdag 11 september 2012

Eldigt, vått, vackert och sött...

Vi var på ett trevligt kalas för ett tag sedan och där var det en överraskning fram på natten i form av en eldjonglör..Väldigt effektfullt är det med eld i mörka augustinatten, jonglören gjorde så klart allt för att få fram häftiga effekter. Det där med att ta kort på natten är ju inte min grej direkt, men några blev väl rätt ok? Gör er väl tossiga på alla bilder med höstanemoner, men jag är så förtjust i dem...
Ibland åker jag "älvevägen" hem från jobbet, då kör jag utefter Göta älv, det är något lugnt och fint med älven, båtarna kommer och går, det luktar också speciellt där..ja, jag gillar älven. Utefter vägen passerar jag ett gäng kor. Här snackar vi väl ändå om en curlingfamilj eller hur?? Visst är de fina? Detta var allt för nu!
Ha en go vecka önskar Torprosen































7 kommentarer:

Maria sa...

O ¨å mycket fina bilder...och en eldgubbe, häftigt!
Ha de gott från Maria

Viola sa...

Igjen så mange vakre vakre bilder! :)

Javisst er det herlig med ild i nattens mørke, det lyser opp! :)

Så herlig med de kyrne! og så flotte nærbilder på bølgene, vakkert!

God natt herfra! :)

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Du har verkligen lyckats jätte bra med bilder på den "heta killen". Det är ju jätte svårt att få till bilderna på natten. Speciellt då när det handlar om något som är rörlig, mycket bra fotat. Visst är det fint i Göta älvdalen, vintertid så brukar jag var där och titta efter havsörnarna som drar förbi. Alltid lika spännande när dessa luftens giganter kommer.
Ha en underbar dag!
/Ingemar

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i väster.
- Jag tycker du lyckades alldeles utmärkt med jonglören !
Det är riktigt svårt att få sådana bilder rätt exponerade.
Även övriga bilder är jättefina.
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Rose Garden Malevik sa...

woow.........vilka coola bilder :)
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Ruben sa...

Hellyckade bilder med eldslukaren!! Och så är jag lite svag för kossorna. Sådana finns även här på Järvafältet, där de går lösa. De kommer gärna fram och hälsar (fast lite skyggt).

ha det gott!
/Ruben

Mamma C sa...

Gud så många fina bilder du knäppt. Kul att du gillade knäcket och äpplepajen är gör go den med.
Kram Mamma C