måndag 2 mars 2009

Bokrea, gamla lapptäcken och lite rosor så klart..

























Bokrean är ju alltid kul att besöka, har fått för mig att jag kanske inte behöver fler böcker, lämnar kassevis till vårt loppis! Men så börjar man kolla och då är det kört. Har ju berättat att kokböcker är ett kul område och alltid bra att ha, så "Under Valnötsträdet" med Anna Bergström och hennes dotter Fanny blev ju ett måste!

Sedan länge så är Kaffe Fassett (ja han heter så) en favorit, han stickar, broderar och gör lapptäcken som en gud. Så hans "Läckra lapptäcken" blev min innan jag hann blinka.

Stod och höll i en fin bok som heter "Sylt och Marmelader" älskar nämligen att göra sådant. Är ett av mina semesternöjen.

Men behärskade mig och köpte den inte, men den blev min ändå!


Var nämligen hundvakt åt lilladotter A med familj i helgen, och då hade hon köpt den till mig utan att hon visste att jag ville ha den!!

Fick dessutom ett par fina trädgårdsvantar! Lönar sig att passa hundar!




Kom på när jag bläddrade i lapptäcksboken att jag har ett ofullbordat lapptäcke på mitt syrum som jag började med när jag väntade mitt första barn 1975. Det blev aldrig färdigt, men jag tog ett par kort på det igår, så var det kanske inte förgäves! Titta på alla typiska 70 talstyger , visst är det något visst med dom. Det skulle definitivt inte passa in hos mig nu men,men..
Sedan måste jag bara visa lite kort( högst upp) som jag tog på en ros och ett par nejlikor som jag köpte hos Fröken Ros i helgen. Visst är de ljuvliga!


Även en pärlhyacint och en krokus fick följa med hem, vet ni förresten vad pärlhyacinter heter på norska?

Perlestenger!! Fint namn tycker jag! ..



Kram Torprosen

6 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

De rosorna är ju bara så fina!
tycker Koftan

torphöjdens Anna sa...

hej du , har hört att fina människor förtjänar fina saker, så håll till godo, kramar ifrån torphöjdens Anna

Torprosen sa...

Tack vad ni är snälla ni två!!
Kram!
Torprosen

Höstanemon sa...

Hej Torprosen!

Det lapptäcket var ju otroligt mycket 70-tal! Jag har en yngre släkting som bara älskar allt som har med 70-talet att göra och hon skulle skrika av förtjusning om hon fick se det! Själv kan jag också känna, precis som du gör, att det är lite svårplacerat idag...

Roskorten är så fina! Ha det så bra!

Hälsningar
Höstanemonen

Kristina sa...

Nejlikor och rosor, så läckert ihop! Roligt lapptäcke som verkligen ger 70-talsvibbar!

Maria sa...

TYcker att lapptäcket var mycket härligt! Och nu är ju sjuttiotalstyger heta igen!