måndag 13 oktober 2008

Nybörjarproblem...Loppis....Älgjakt....













Visste inte riktigt om min blogg gick ut i "cyberrymden" så efter en konsultation med kompis L så funkar det, hon heter för övrigt Tant Kofta, har ni inte varit inne på hennes blogg så gör det, den är jättefin! Nu är jag igång iallafall.

Idag har det varit en riktigt grå och regning dag så då får man pigga upp sig med lite roliga tankar, är ju en riktigt hängiven loppisgalning och man kan väl säga att min inredningsstil är more than less och vad skall jag säga , den lämnar ingen oberörd om man säger så.

Själv älskar jag gamla vackra saker, gärna i bondromantisk stil, men det värsta är att maken snart inte får plats och inte jag heller, så till saken! Loppis på gården!! Har jag berättat att vi bor på en liten gård, där det som sig bör finns en ladugård, det finns inga djur där, tyvärr, (vill ha hönor men maken säger att de drar råttor) flickorna och deras kompisar hade hästar där när de var små. Var på en ladugårdloppis i helgen och tänkte så klart att det skall vi ha.
Nu gäller det att börja sortera ut,phuuuuu det blir inte lätt, jag älskar ju mina vackra saker jag köpt. Återkommer i ärendet.

Stickade klart min sjal igår och den blev faktiskt jättemysig, grått vackert ullgarn och uddar runt om i gräddvitt mohair, återkommer med bild.

Kanske kan sälja lite av mina alster, muddar och sjalar i massor har jag ju,det var också sådant jag tänte på i samband med loppisplanerna, är ju som sagt var en kvinna med många intressen och bla annat så gör jag smycken av silvertråd och pärlor som jag till stor del hittar på ... loppis. Det är ju också något som kanske går att sälja...lite fina julkransar kanske...
knäckäpplen....tankarna snurrar. Nu har jag ju lagt ut mina tankar om detta och måste väl återkomma om hur det går.
Måste bara berätta att maken ringde till jobbet idag ifrån skogen och berättade att det blivit 8 djur skjutna, 5 stora och 3 kalvar. Svärsonen hade skjutit en kalv, hans första älg, så jag kan tänka mig att snacket går i stugan ikväll.
Såg att Tant Kofta kommenterade min kärleksaffär med Hr Admiral, här kommer lite bilder på honom.Tyvärr var min kärlek obesvarad, det var min syrenbuddleja han var förälskad i.

Sov gott!
Torprosen







1 kommentar:

Jennan sa...

Jättefint!! Lycka till i fortsättningen också!!! Kram